Pieken en Dalen - Reisverslag uit Lana di Sotto, Italië van Heddes - WaarBenJij.nu Pieken en Dalen - Reisverslag uit Lana di Sotto, Italië van Heddes - WaarBenJij.nu

Pieken en Dalen

30 Juli 2016 | Italië, Lana di Sotto

Na een luxe verblijf in een mooi hotel in Leutasch zijn we vertrokken om de Buchner Hohe te beklimmen. We hebben de 1270 m bedwongen. Daarna 7 km afdaling (9-10%) naar Telfs. Prachtige uitzichten onderweg. Er moest war schade hersteld worden dus doorgefietst naar Ried. Totaal 90 km gefietst. Laat op de camping.
Vrijdag op weg naar de Reschenpas. Eerst met de fiets naar Pfunds. We zijn toen op de fietsbus naar Nauders gestapt . Uiteraard hebben we Reschenpas wel per fiets gedaan (1515 m) . Onderweg de Reschensee gepasseerd. Een stuwmeer . Van een ondergelopen dorp staat alleen de kerktoren nog boven water uit. Een bizar gezicht. Aangekomen in Glurns . Een nog origineel ommuurd stadje. Uniek exemplaar . Zaterdag naar Meran. Een lange afdaling. Prachtige omgeving. Het ging zo snel dat we er nog een paar kilometer erbij gepakt
.hebben . We staan nu op een camping met zwembad. Heerlijk verfrissend met 30* op de meter. Lida heeft vandaag de was gedaan. Het was zeer nodig.